Klub Dyrektorów MarketinguPiłka nożna - sport czy biznes?

Na powyższy temat dyskutowali członkowie Klubu Dyrektorów Marketingu, przedstawiciele klubów piłkarskich oraz firm i instytucji zaangażowanych w sport.

Bogusław Biszof, Prezes Ekstraklasa S.A. oraz Łukasz Łazarewicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Ekstraklasa S.A. przedstawili swoją biznesową wizję piłki nożnej w Polsce. Spółka wprowadziła wiele istotnych zmian, poczynając od logo i wizualizacji, ujednoliciła oprawę graficzną transmisji telewizyjnych z myślą o zwiększeniu wartości marki oraz zaangażowania partnerów finansowych w nowym sezonie piłkarskim. Bogate doświadczenie w zakresie marketingu w sektorze prywatnym Prezesa Biszofa bez wątpienia przyniesie rezultaty w najbliższej przyszłości i pozwoli skutecznie zmniejszyć 3 milionowe zadłużenie firmy.

Dyskusja, w której uczestniczyli m.in. prof. dr. hab. Andrzej Sznajder, SGH, Alicja Gutowska, Przegląd Sportowy, Sebastian Syrek, Europcar Polska, Łukasz Pawłowski, MKS Cracovia SSA oraz wielu innych oscylowała również w kierunku bezpieczeństwa na stadionach sportowych, porównania wyników finansowych klubów europejskich z polskimi oraz rezultatów sportowych Reprezentacji Polski.
Klub Dyrektorów Marketingu CSR - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

Eeksperci w dziedzinie marketingu, PR-u oraz społecznej odpowiedzialności biznesu dyskutowali w Warszawie na temat polskich kampanii i programów CSR. Uczestnicy spotkania, osoby o znaczącym dorobku i bogatych doświadczeniach w tym zakresie, przedstawili swoje wizje prowadzonych projektów oraz debatowali głównie o narzędziach realizacji CSR i korzyściach, jakie przynosi firmie prowadzenie odpowiedzialnego biznesu.

Wojciech Pronobis, nowy Dyrektor Marketingu T-Mobile przedstawił niezwykle interesujący projekt społeczny propagujący bezpieczeństwo na drogach podczas swojej pracy w PZU oraz wspomniał o najnowszej kampanii T-Mobile „Pomoc liczona kilometrami”.

Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor ds. Public Relations i Komunikacji Korporacyjnej ING Życie i ING OFE opowiedziała o szerokim zaangażowaniu swojej firmy w temat profilaktyki nowotworowej.

Patrycja Miązek z Job Impulse Polska zaprezentowała ciekawe podejście do zatrudnienia osób niepełnosprawnych, które przerodziło się w kampanię CSR.

O owocnej współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz działaniach prowadzonych przez Onet.pl opowiedziała Agata Kosmal, Executive Manager of Marketing & Communication Departament.

Łukasz Purzycki z Deutsche Bank przedstawił niezwykle ciekawą wizję włączenia pracowników banku w lokalne działania społeczne.

Już wkrótce, podczas spotkania KDM poruszymy temat CSR w nawiązaniu do sportu.
Marketing Nieruchomości Mieszkaniowych

Spotkanie Klubu Dyrektorów na temat Marketingu Nieruchomości Mieszkaniowych. Było to owocne i merytoryczne wydarzenie, podczas którego każdy z uczestników podzielił się swoim bogatym doświadczeniem i spostrzeżeniami.

Konrad Piechocki, Dyrektor Polskiego Związku Firm Deweloperskich przedstawił nowo powstający projekt mieszkaniowy „Fort Chrzanów II”, unikalny nie tylko ze względu na położenie, lecz także na formę i koordynację współpracy MPWiK, RWE czy Dalkia oraz władz Warszawy. Będzie to pierwsze osiedle mieszkaniowe w Warszawie z wizją przyszłości i troską o niemal każdy element życia mieszkańców.

Ewa Łydkowska, Dyrektor Marketingu i PR SwedeCenter przedstawiła wizję rozpoczętej budowy unikalnego osiedla „Portowo” w Poznaniu na brzegu rzeki Warta. Swoje projekty mieszkaniowe w centrum Warszawy zaprezentowały Katarzyna Rauber, Dyrektor Sprzedaży oraz Olga Prokopiak, Marketing Manager z francuskiej firmy developerskiej YAREAL. O inwestycjach mieszkaniowych w Szczecinie i Łodzi oraz sytuacji na tamtejszych rynkach nieruchomości opowiedziała Sandra Szkwarek, Brand Manager z firmy SGI.

Trwające blisko 2 godziny spotkanie nie wyczerpało wszystkich interesujących aspektów marketingu nieruchomości, dlatego też temat powróci na kolejnych spotkaniach KDM.
klub Dyrektorów Marketingu piłka siatkowa Tworzenie reklam telewizyjnych - współpraca klienta z agencją i studiem filmowym

W restauracji You & Me Bar w Warszawie odbyło się kolejne spotkanie Klubu Dyrektorów Marketingu, podczas którego dyrektorzy i managerowie dyskutowali na temat tworzenia filmów reklamowych i telewizyjnych.

W roli ekspertów wystąpił Tomasz Pijanowski, Prezes Studia Filmowego TPS oraz Jakub Kijowski, operator i reżyser filmowy.

Prezes TPS poruszył wiele problemów podczas tworzenia filmów, oraz omówił proces tworzenia reklam oraz potrzebę silnej współpracy pomiędzy klientem a agencją i studiem filmowym. Zaprezentował również najciekawsze przykłady realizacji. Jakub Kijowski, tzw. „ReżOp” zwrócił uwagę na kierunek, w którym podąża film i jakie daje możliwości reklamodawcom.

Spotkanie było niezwykle pouczające i interesujące, a dyskusja trwała ponad 2 godziny.
klub Dyrektorów Marketingu piłka siatkowa Marketing skierowany do kobiet / Women's Marketing

Długo oczekiwane spotkanie KDM na temat marketingu do kobiet odbyło się w sali kinowej Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Blisko 20 osób, przedstawicieli różnych branż, w tym między innymi bankowości i usług finansowych, kosmetyków czy żywności oraz pism kobiecych uczestniczyło w spotkaniu.

Poruszane tematy były interesujące z różnych punktów widzenia, a do najbardziej zaangażowanych uczestników należeli Pani Małgorzata Włodarczyk, Miraculum, Pan Wiesław Stasiszyn, Mon Credo oraz Pani Agnieszka Szlaska, Clear Channel Poland. Wicedyrektor Muzeum Marcel Andino Velez przedstawił także interesujące działania Muzeum oraz plany na najbliższą przyszłość.

W podsumowaniu stwierdzono, iż marketing do kobiet jest bardzo interesującym i szerokim tematem, a kolejne dyskusje będą się odbywać w bardziej zawężonym zakresie tematycznym, np. kosmetyki, moda, usługi finansowe. Dzięki temu, z pewnością przyniosą więcej korzyści uczestnikom tych nieformalnych spotkań, których celem jest wymiana poglądów w profesjonalnym gronie osób o tych samych zainteresowaniach zawodowych.

Kolejne spotkanie KDM już w kwietniu.

Zapraszamy do obejrzenia wybranych zdjęć ze spotkania na naszym profilu na Facebooku.
klub Dyrektorów Marketingu piłka siatkowaMarketing Sportu / piłka siatkowa

Polska siatkówka jako marka. Spotkanie Klubu Dyrektorów Marketingu z cyklu Marketing Sportu.

Kolejne spotkanie Klubu Dyrektorów Marketingu, poruszające temat marketingu piłki siatkowej, odbyło się w Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie w Centrum Olimpijskiim Polskiego Komitetu Olimpijskiego, reprezentowanym przez Dyrektora, Pana Tomasza Jagodzińskiego.

Spotkanie rozpoczął jeden z panelistów, Pan Marcin Burdach, Dyrektor Gastronomii i Sponsoringu Carlsberg Polska przedstawiając korzyści płynące dla marki Okocim ze sponsoringu piłki siatkowej na poziomie reprezentacyjnym.

Ożywiona dyskusja trwała ponad dwie godziny. Wzięli w niej udział niemal wszyscy z około 30 uczestniczących osób. Pośród najbardziej zaangażowanych byli Justyna Michoń, Dyrektor Marketingu Eurolot, Piotr Makowski, Dyrektor AA Drink Polska, Ewa Rzeczkowska, PR Manager Deloitte Polska, Tomasz Koprowski, Dyrektor Marketingu PGE Skra Bełchtów, Ireneusz Kutyła, Dyrektor Marketingu PKOl oraz Małgorzata Ciszewska, Kierownik Marketingu Lotos Trefl Gdańsk.

Generalny wniosek płynący ze spotkania - siatkówka jest dobrą marką z pozytywnym wizerunkiem przynoszącym sponsorom wiele korzyści, zarówno na szczeblu reprezentacji jak i ze sponsoringu klubów. Wizerunek ten zawdzięcza w głównej mierze dzięki długofalowym, profesjonalnie prowadzonym działaniom promocyjno-marketingowym przez PZS oraz Polkomtel S.A. Prace powinny być kontynuowane, aby utrzymać osiągnięty rezultat.

Zapraszamy do obejrzenia relacji, która została wyemitowana w TVP Warszawa: www.tvp.pl/warszawa. Relacja zdjęciowa ze spotkania znajduje się na naszym profilu na Facebooku.
Organizator
ABK Grupa ABK Sport
Partnerzy
Kompania Piwowarska
Muzeum Sportu i Turystyki
BiznasPolska.pl
Świat Elit
Klub Dyrektorów Marketingu został utworzony na bazie konkursu „Idea Awards”. W pierwszej kolejności zaproszenie do udziału zostało wysłane do jurorów konkursu oraz osób związanych z szeroko pojętym marketingiem.

KDM to nieformalna organizacja skupiająca osoby pracujące w działach marketingu wiodących przedsiębiorstw, zajmujących kluczowe stanowiska Dyrektorów Marketingu, Komunikacji Marketingowej, PR, Eventów i innych związanych z całokształtem działalności promocji i reklamy. Celem klubu jest skupienie osób o tych samych zainteresowaniach zawodowych, wymiana myśli, wiadomości, poznanie nowych osób, samokształcenie itp. Członkowie klubu nie wypełniają ankiet, nie ponoszą opłat członkowskich, nie mają obowiązków statutowych lecz znajdują się w elitarnym gronie osób kształtującym polską politykę reklamową i marketingową. Każdy wnosi do klubu swoją wiedzę i doświadczenia, którym jest gotów podzielić się z innymi.

Spotkania w ramach Klubu odbywają się cyklicznie, podczas których organizowane są wystąpienia wybranych osób na ustalone tematy kolejnych spotkań oraz prowadzona jest dyskusja pomiędzy uczestnikami.
ABK Grupa. Wszelkie prawa zastrzeżone.